Cu mașina în Corfu – recomandări pentru familii cu copii

Una din cele mai relaxante activități pentru mine este să conduc mașina. Așa că majoritatea vacanțelor noastre implică ori mers cu mașina ori închiriat una. Anul acesta, după câteva zile de Anul Nou la Atena ni s-a deschis pofta de Grecia. Eram probabil printre puținii români care nu au fost niciodată în vacanța de vară în Grecia. Nu voiam însă să stăm tolăniți pe un șezlong (vorba vine, că nu cred că am mai prins juma de oră pe șezlong de acum vreo 4 ani și în orice configurație de vacanță asta nu s-ar fi întâmplat).

Așa că am studiat opțiunile de la plajă în Grecia cu mașina și posibilități de road trips aproape zilnice și am rămas pe Corfu despre care m-a convins cel mai mult ce am citit la Minicalatorii.ro. Am făcut rezervările la hotel de prin februarie, dar abia prin iunie am stabilit și traseul. Cum eram destul de stresată că va fi cea mai lungă călătorie cu mașina pentru Alexandru am zis să mergem pe o variantă cu 2 opriri intermediare, la Sofia și la Salonic. Nu a fost însă cea mai bună idee pentru că deja în a treia zi, cu traseul cel mai scurt de fapt, Alexandru nu mai avea deloc răbdare. Așa că la întoarcere am renunțat la Sofia și am mers direct Salonic-București, cam 10 ore cu plecat la 10 de acolo și mers destul de relaxat cu 3 opriri parcă. Cred că pentru copii ceva mai mari ar merge și drum direct cu plecat foarte de dimineața și ajuns seara în Corfu, cam 12 ore plus o oră cu ferry. Pentru mai multe detalii despre traseul cu mașina eu m-am documentat pe Grecia de Weekend

IMG_0066.JPGHotelul nostru avea o locație superbă, dar destul de challenging de ajuns, cu urcat și coborât un munte pe un drum din acela unde nu prea încap 2 mașini. Needless to say ca îl făceam de două ori în fiecare zi. Am stat la Glyfada Beach Hotel, plaja era chiar în față, nu foarte aglomerată, adică găseam cam oricând șezlong, iar apa perfectă pentru copii mici. La început când intrai în apă era o porțiune cu pietre mari, dar apoi zonă doar cu cel mai fin nisip și apă limpede în care vedeai peștii. Prețurile rezonabile pe plajă: 2 șezlonguri și o umbrelă erau 8 euro, iar după 6 seara gratuite și se putea sta foarte bine până pe la 8-9. Lângă plajă era un restaurant unde noi am luat de câteva ori cina, dar destul de scump comparat de exemplu cu Sidari sau Corfu Town unde am mai mâncat. Priveliștea era incomparabilă ce e drept. Hotelul nu e unul luxos, însă am apreciat curățenia, camera destul de mare și balconul cu priveliștea sa. O mare problemă era la micul dejun unde dacă voiai să stai pe terasă trebuia să împarți mâncarea, foarte bună de altfel, cu albine/viespi.

IMG_0074Cum spuneam, am căutat o locație care să permită road trips și după plaja de dimineață la prânz plecam cu mașina, asta fiind și singura modalitate în care Alexandru doarme de prânz când e doar cu noi (promit să detaliez cândva problema asta că poate găsesc vreo soluție miraculoasă). Nu am bifat tot ce era de văzut în Corfu și de aceea probabil o să reluăm vacanța asta anii viitori, însă ne-au plăcut foarte mult și Sidari și Corfu Town.

Sidari e un fel de Vama Veche, adică un sat transformat în stațiune, cu plajă cu nisip și la fel apă nu foarte adâncă. Multe restaurante pe plajă, o stradă principală și mai aglomerat decât unde stăteam noi la Glyfada. Drumul spre și de la Sidari a fost absolut încântător cu mers prin sate tradiționale, drumuri puțin spre deloc amenajate și uneori atât de înguste încât am tras de oglinda din dreapta ca să nu rămân fără ea (mașina fiind un Fiat, nu vă gândiți la vreun monstru 4×4).

În Corfu Town am revenit în mai multe zile și pentru străduțele sale, fortărețe și Esplanadă, dar mai ales pentru locurile de joacă. E unul care tocmai fusese amenajat sau renovat chiar în parcarea din port unde ne chinuiam noi să găsim loc de fiecare dată fără să riscăm să ne luăm amendă și încă unul lângă Old Fortress.

Au fost și destule momente în vacanță în care am avut nervii întinși la maxim, dar am ajuns la concluzia că cel mai important pentru a evita tantrumurile este să îi dai cât mai multă libertate, să renunți la diferite pretenții de genul acum mergem să vizităm acea minunată clădire din secolul XVII, nu te murdări de nisip, nu mai continua să pui apă într-o găletușă care e deja plină șamd. Iar pentru călătoriile cu mașina recomand trasee de maxim 2 zile și multe cărți cu activități pentru pasagerii din spate. Și un soundtrack pe măsură bineînțeles.