Poți fi cool pe Instagram dacă ai peste 30 de ani și copii?

Am descoperit Instagram acum un an și ceva și l-am privit mai tot timpul ca locul unde mă duc să îmi mai clătesc ochii: haine, bijuterii, fete frumoase, plaje. Așa că activitatea mea acolo se limitează la câteva tentative de poze artsy și multe inimioare date pozelor care mă încântă. Cumva mi se părea că stric media de vârstă a utilizatorului de Instagram sau că pozele mele la joacă în parc nu prea merg lângă diva care se bronzează la plajă. Plus că sunt un anti-talent total la selfieuri, iar asta chiar nu e cool pe Instagram. (cred că și cool e un termen antic pentru generația social media)

Ediția a X-a a Digital Parents Talks a vrut însă să ne arate cum și părinții pot să utilizeze Instagram-ul fără a părea depășiti de situație, fără a fi banali și plictisitori. Robert Diaconeasa aka DaddyCool, fotograful Mihai Răitaru și Alina Răchieru Ilie, fondatoarea brandului de cămăși Pineberry ne-au explicat și arătat ce ar trebui să facem ca să avem conturi de succes pe Insta.

Așa cum anticipasem, e destul de greu să concurezi pe Instagram dacă nu activezi pe nișa fashion/beauty. Pozele tale nu vor avea succes pe Instagram dacă sunt doar niște banale poze cu copilul, chiar dacă ție ți se pare că face un lucru extraordinar. Îți trebuie filtre, aplicații de editat poze, un anumit simț artistic, încadrarea subiectului în  poză. Uitați-vă un pic pe pozele acestor părinți de pe Instagram și comparați cu pozele voastre din telefon, ca să realizați mai bine diferența.

Pare destul de complicat deja, nu? Ei, partea cea mai complicată abia acum urmează: hashtagurile. Ca poza ta să fie găsită pe Instagram trebuie să aibă combinația de ”#”potrivită. Poți folosi până la 30 de hashtaguri potrivite și trebuie să le găsești pe cele care au numărul potrivit de utilizatori, preferabil între 80.000 și 500.000. Recomandate sunt cele care au sub 50.000 de utilizări, pentru că îți cresc șansele ca poza ta să fie printre primele rezultate pe un anumit hashtag. ”Parenting” de exemplu are aproape 4 milioane de postări, deci nu e tocmai descrierea potrivită dacă vrei să  atragi likeuri, poate combinată cu ceva mai de nișă.

Iar asta e altă regulă importantă pentru Instagram: trebuie să îți alegi o nișă pe care să activezi, să ai un cont care să te reprezinte, să fie autentic, dar să ai o unitate pe profil, ceva care să îl definească vizual: un filtru anume pentru poze, o tematică specifică, un unghi al fotografiilor, o combinație a imaginilor.

Eu încă nu m-am hotărât cum va evolua profilul meu de Instagram, deocamdată doar am updatat un pic descrierea. Știu mai multe acum despre Instagram, cum poți posta pe această rețea de socializare fără a fi banal, cum poți avea mai mulți followers, cum să îți definești profilul, dar nu sunt convinsă că mi se potrivește.

Alexa Stănescu are o relatare foarte detaliată a tuturor punctelor atinse în cadrul discuțiilor, Laura Bucur explică și cum te poți încurca în Insta, iar Cristina Călin sintetizează cele mai importante sfaturi pentru un cont de succes în rețeaua vizuală. Au fost 50 de bloggeri la eveniment și voi mai actualiza lista celor care au scris despre ”How to Instagram”

Mulțumiri încă o dată celor de la Parenting PR care au organizat evenimentul, sponsorului LIDL, care și-a lansat gama de produse pentru bebeluși și partenerilor Pineberry și DGASPC sector 6.

 

 

Un gând despre „Poți fi cool pe Instagram dacă ai peste 30 de ani și copii?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s